شرایط و ضوابط اخذ نمایندگی مرکز ملی “خط زندگی”

  1. 1
    هدف

    مرکز ملی “خط زندگی” به منظور توسعه کمی و کیفی و ارائه خدمات، اطلاع‌رسانی و فوریت‌های  مورد نیاز عموم مردم میهن شریف اسلامی به ویژه سالمندان، کودکان، بیماران (به طور کل اقشار نیازمند) در سطح کشور و با اولویت بهره‌گیری از امکانات استان‌ها و شهرهای دیگر، این آیین‌نامه را تدوین کرده است.

  2. 2
    دامنه کاربرد

    دامنه کاربرد این آیین‌نامه کلیه متقاضیان واجد شرایط اعطای مجوز و نمایندگی‌های کنونی مرکز ملی “خط زندگی” می‌باشد.

  3. 3
    واژگان و تعاریف

    3-1 مرکز: منظور مرکز ملی “خط زندگی” می‌باشد.

    3-2 نمایندگی محلی: عبارت است از شخص حقیقی که می‌تواند بر اساس مجوز صادر شده توسط مرکز، خدمات تعریف شده را با نظارت مستقیم مرکز  در شهر مربوطه ارائه دهد.

    3-3 آیین‌نامه: پروتکل (به انگلیسی Protocol) یا پیوندنامه‌ی مقدماتی مدیریت بر نمایندگی‌ها است.

    3-4 اپراتور: متصدی، تلفن‌چی

    3-5 دیتاسنتر: (به انگلیسی Data Center) مرکز داده‌ها

    3-6 اتوماسیون: (به انگلیسی Automation) تنظیم، کنترل و هدایت خودکار

    3-7 زیرساخت: مجموعه کارهایی که به صورت بنیادی و زیربنایی انجام گرفته و می‌گیرد.

    3-8 شیوه‌نامه اجرایی: مجموعه دستورالعمل‌هایی که از جانب مرکز به نمایندگی ابلاغ می‌شود.

    3-9 خدمات دهندگان: مجموعه مراکز یا افرادی که مشخصاً خدمت یا سرویس معتبری ارائه می‌کنند.

  4. 4
    ضوابط

    5-1 شرایط و نحوه اعطای نمایندگی

    نمایندگی: در صورتی‌که متقاضی واجد شرایط نمایندگی باشد، مستندات و اطلاعات مربوطه را به مرکز ارائه می‌کند و پس از عقد قرارداد، حکم نمایندگی خود را دریافت می‌نماید.

    مرکز: مرکز موظف به ارائه حکم رسمی نمایندگی با مدت زمان معین به نماینده خواهد بود.

     

    5-2 امکانات و تجهیزات فنی مورد نیاز

    هر متقاضی می‌بایست از حداقل امکانات لازم برای ایجاد نمایندگی به شرح جدول ذیل برخوردار باشد.

     

    تجهیزات و امکانات فنی:

    نمایندگی: هزینه‌های مربوط به تجهیزات محلی شامل تلفن، اینترنت، سیستم‌های کامپیوتری، سوئیچ‌های مورد نیاز، ملزومات اداری و … بر عهده نمایندگی است.

    مرکز: هزینه‌های کلان مربوط به دیتا سنتر، زیرساخت‌های فنی و مخابراتی کشور، نرم‌افزارهای اختصاصی، اتوماسیون‌ها، پشتیبانی و توسعه‌ی موارد مذکور توسط مرکز ارائه می‌شود.

    * بر اساس قرارداد ستاد مرکزی با شرکت‌های اصلی و تیم‌های فنی متخصص، قراردادی جداگانه با نمایندگی‌ها بسته خواهد شد که طی آن، امکانات به صورت یکپارچه، منسجم، ارزان‌تر و در زمان کوتاه‌تر به دست نمایندگی‌ها برسد.

     

    زمان:

    مدت زمان قرارداد بهره‌برداری از نمایندگی 5 سال است، که توسط مرکز منعقد خواهد شد.

     

    مکان:

    فراهم نمودن محل دفتر نمایندگی اعم از ملکی یا استیجاری، بر عهده شخص نماینده بوده در صورت استیجاری بودن، سند رسمی اجاره می بایست به ستاد مرکزی ارائه گردد.

    هماهنگی نهادها:

    نمایندگی: هماهنگی با نهادهای استان یا شهرستان مربوطه، مانند شهرداری، سازمان‌ها، مراکز دولتی و نهادهای مردمی بر عهده نماینده است.

    مرکز: هماهنگی‌های کلان و سراسری با وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌های مرتبط، توسط ستاد مرکزی صورت می‌گیرد و به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

     

    5-3. تعاملات مالی مرکز و نمایندگی

    نحوه تقسیم درآمد نمایندگی:

    نمایندگی: 75 درصد سهم نمایندگی

    مرکز: 25 درصد سهم مرکز

     

    کارمندان:

    نمایندگی: پرداخت کلیه حقوق، مزایا و حق بیمه به هر تعداد به عهده نمایندگی است.

    مرکز: استخدام قراردادی کارمند توسط مرکز صورت می‌گیرد و قرارداد استخدامی کارمندان در شعب.

    • معرفی، انتخاب و به کار گیری پرسنل با نظر نماینده و بر اساس شرایط و ضوابط اعلامی مرکز خواهد بود.

     

    هزینه‌ها:

    نمایندگی: کلیه هزینه‌های جاری مصرفی ، قبوض و … بر عهده نمایندگی است.

    مرکز: هزینه‌های مربوط به پشتیبانی، توسعه و نگهداری شبکه کشوری، زیرساخت‌ها و نرم‌افزارهای مورد نیاز بر عهده مرکز است.

     

    نحوه کارکرد مالی:

    تمامی جریان مالی از طریق حساب ملی و متمرکز خط زندگی مختص به هر نمایندگی صورت می‌گیرد. (دستورالعمل مالی مربوطه، توسط معاونت مالی ابلاغ خواهد شد.)

    • بانک رفاه به عنوان بانک عامل خط زندگی، عهده دار تمامی عملیات مالی و بانکی مرکز در سراسر کشور می باشد.

     

    5-4. حقوق و تکالیف مرکز و نمایندگی

    بانک اطلاعات خدمات دهندگان:

    نمایندگی: نمایندگی موظف است تا اطلاعات مراکز و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی (خدمات دهنده) را جمع‌آوری و پالایش کند و بر روند خدمت‌رسانی نظارت داشته باشد.

    مرکز: مرکز مسئول است تا سامانه‌ها و همکارانی که با مرکز قرارداد کشوری دارند، به نمایندگی‌ها معرفی کند.

     

    آموزش:

    نمایندگی: مدیریت موظف است اپراتورهاو کارشناسان واجد شرایط را به مرکز معرفی کند تا شرایط آموزش تخصصی برای ایشان ایجاد شود.

    مرکز: آموزش علمی و عملیاتی اپراتورها و کارشناسان بر عهده متخصصین مرکز است.

     

    قراردادها و نامه‌ها:

    نمایندگی: در خصوص مکاتبات و قراردادهای تعهدآور، نمایندگان بنا بر موضوع، موظف به اخذ تأییدیه از واحد حقوقی و اداری مرکز هستند.

    مرکز: مرکز موظف به زمینه‌سازی شرایط و امکانات لازم جهت تسریع  و تسهیل در امور است.

     

    گزارش:

    نمایندگی: مدیران موظف به ارائه گزارش دوره‌ای (هفتگی و ماهیانه) به مرکز هستند.

    مرکز: ستاد مرکزی نتایج و هماهنگی‌های جدید را طبق گزارشات با سایر سازمان‌ها و نهادها به نمایندگی ابلاغ می‌کند.

     

    شیوه‌نامه اجرایی:

    نمایندگی: نماینده موظف است تا دستورالعمل و شیوه‌نامه‌های اجرایی ابلاغی از مرکز را رعایت کند و حق هیچگونه دخل و تصرفی را ندارد.

    مرکز: مرکز موظف است تا راهکار و دستورالعمل اجرایی واحد و یکپارچه بین همه نمایندگی‌ها ارائه کند.

     

    5-5. تبلیغات

    نمایندگی: تبلیغات محلی بر عهده نماینده است.

    مرکز: انتشار تبلیغات سراسری رسانه‌ی ملی کشور بر عهده مرکز است.

    • کلیه محتوای مورد نیاز جهت چاپ بروشور، استند، کارت ویزیت و … توسط مرکز طراحی و به نمایندگی ارائه می‌گردد.

     

     

     

     

* متقاضی محترم نمایندگی خط زندگی، لطفا پس از دانلود فرم های شماره 1 و شماره 2، آن را تکمیل و امضا نموده و به همراه مدارک خواسته شده ابتدا با فرمت jpg و رزولوشن 300dpi اسکن کرده، سپس به آدرس ایمیل:

branches@4327.ir ارسال فرمایید. لطفا در قسمت subject نام خود و نام شهر مورد تقاضا را درج فرمایید.

    خط زندگی اولین سامانه و شبکه خدمات هماهنگ و یکپارچه ویژه سالمندان، کودکان، بیماران و اقشار در معرض آسیب اسن.

    مرکز تماس:

    021-4327

    تلفکس:

    88754399 و88500340

    ایمیل:

    info@4327.ir